Data: 27 lutego 2011
Jest to pierwsze wydanie książki napisanej przez doświadczonego dyplomatę i wykładowcę w Szkole Głównej Handlowej w Warszawie, dr. Cezarego Ikanowicza, na temat obowiązujących norm zachowania w społeczeństwie, zwłaszcza w środowisku świata biznesu. Jest to lektura obowiązkowa nie tylko dla kadry menadżerskiej czy właścicieli firm.
Książka zawiera zbiór najważniejszych zasad savoir-vivre przydatnych również dla pracowników biurowych, pracujących w dużych i małych korporacjach. Po lekturze książki, organizacja oficjalnego spotkania czy kontakty międzynarodowe nie będą już wprawiać w zakłopotanie.Ważnym elementem książki przydatnym w biurze jest część poświęcona prowadzeniu sekretariatu i korespondencji urzędowej. Autor dogłębnie opisuje zasady, których należy przestrzegać – przecież sekretariat to wizytówka każdej firmy. Dobre pierwsze wrażenie może zadecydować o sukcesie prowadzonego projektu.
„Etykieta biznesmena” zawiera zbiór zasad z wielu różnych dziedzin życia, o których trzeba wiedzieć. Na uwagę zasługują działy poświęcone przyjęciom oficjalnym i towarzyskim, a także dział o winach i innych trunkach. Jest to istotny dodatek w książce o takiej tematyce, ponieważ wino jest w dzisiejszych czasach nieodłącznym elementem wielu oficjalnych spotkań biznesowych, podczas których może być tematem długich i interesujących konwersacji.