Data: 13 listopada 2012
Książki Alfreda Rappaporta, wydanej przez WIG-Press ponad dekadę temu, nie kupuje się dla atrakcyjnego wyglądu, dla przyciągającej wzrok okładki – te bowiem mogą rozczarować.
Także objętość książki jest relatywnie niewielka w porównaniu do ceny, którą należy zapłacić w księgarniach za jej zakup. Jednak w przypadku książki „Wartość dla akcjonariuszy” można przytoczyć słynne powiedzenie, że nie liczy się wygląd, tylko wnętrze. Treść książki jest bowiem dobrym opracowaniem tematyki związanej z kreowaniem wartości dla akcjonariuszy spółki. Alfred Rappaport zajmuje się tym zagadnieniem dogłębnie, analizując wszelkie aspekty omawianej tematyki, począwszy od odpowiedniego spojrzenia w momencie kreowania strategii spółki aż po ocenę wyników danego przedsiębiorstwa. Nie zabrakło także działu opisującego wpływ fuzji i przejęć na wartość dla akcjonariuszy.
Całość przedstawiona jest dość przejrzyście, a konkretne zagadnienia są ilustrowane przez przykłady wzięte ze świata biznesu. Książkę z pewnością można polecić osobom zainteresowanym tematyką kreowania wartości dla akcjonariuszy.