Data: 30 listopada 2014
Jeśli ktoś z Was jeszcze nie myśli o sobie w kategorii marki, to najwyższy czas zacząć.
...Tak brzmi najważniejszy wniosek, jaki przychodzi do głowy po przeczytaniu książki pt. „Personal branding 2.0”. Jej autor oferuje nam nowe spojrzenie na siebie samych – pokazuje, jak odkryć swoją markę, zaprezentować ją innym i utrzymać na długo.
Dan Schwabel podkreśla, że myślenie o sobie w kategoriach marki jest już nie tylko korzystne dla naszego wizerunku, lecz staje się wręcz niezbędne we współczesnej rzeczywistości. To, jak kształtujemy swój wizerunek, przekłada się bowiem często na nasze sukcesy w pracy na etacie czy też w prowadzeniu własnej firmy. Autor nie zapomina o ważnych współczesnych narzędziach kreowania własnej marki, takich jak portale społecznościowe oraz blogi.
Może się wydawać, że w prezentowanym podejściu Schwabela do życia jest sporo sztuczności, jednak według mnie nie jest to prawda. Autor książki podkreśla, że ważne jest dogłębne poznanie siebie i odkrycie swoich mocnych stron – po to, by potem móc je zaprezentować innym.